Biciklistički klub Tešanj u Kraljevoj Sutjesci.

Biciklisti su ovog vikenda bili u posjeti Kraljevoj Sutjesci i biciklima obišli kraljevski grad Bobovac. U nastavku slijedi zaista iscrpan izvještaj sa prekrasnim fotografijama koje nam je proslijedio naš biciklista Mensur Krdžalić:

Izvještaj sa ture Kakanj – Kraljeva Sutjeska – Bobovac – Kakanj (nedjelja, 08.11.2015.godine)

Gledajući naslove po internetu, naletih na slike od kolege bajkera Amira Delića iz Tuzle, koji je vozeći turu od oko 300 km, usput posjetio Kraljevski Grad Bobovac.

Bobovac je najznačajniji i najbolje utvrđeni grad srednjovjekovne Bosne podignut na strmoj, stepenastoj stijeni južnih padina planinskog masiva Dragovskih i Mijakovskih poljica iznad ušća Mijakovske rijeke u Bukovicu, jugozapadno od Vareša. Nalazi se nedaleko od sela Mijakovići i Dragovići, u općini Vareš. Gradu se može prići iz dva smjera, i to od Kraljeve Sutjeske ili od Vareša. Sastojao se od gornjeg grada s četvrtastom kulom, čiji ostaci i danas postoje, i donjeg grada, na stepeniku nižem oko 20 metara, poligonalnog oblika oko 40 metara dužine i oko 25 metara širine, od čega se danas raspoznaje dvorište i bunar. Podigao ga je ban Stjepan II. Kotromanić nešto prije prve polovine 14. stoljeća. Bobovac je bio sjedište bosanskih vladara od perioda vladavine bana Stjepana II Kotromanića (prva polovina 14. stoljeća), preko svih bosanskih kraljeva i sve do prestanka bosanske samostalnosti turskim osvajanjem (1463. godine.) Kraljevska grobna kapela je rekonstruirana, ali nekim nepriznatim metodama tako da je njena vrijednost umanjena. Danas se tu nalazi mauzolej dinastije Kotromanića.

Odmah sam ispitao stazu i rutu kojom bi išli i predložio je ostalim članovima. Tura je usvojena i odlučeno je da se vozi odmah za vikend, pošto je vremenska prognoza bila obećavajuća, a usput da iskoristimo ove prelijepe sunčane jesenske dane. Adrenalin je odmah počeo da navire, zato volimo vikende i brdski biciklizam. Nakon objave eventa na FB i konačnih dogovora, ko s kim i kako, nas osam okupilo se u nedjelju, 08. Novembra 2015. u 05.30h ispred Binga u Bukvi. Polazak je bio planiran tačno u 06.00h. Poslije pakovanja bicikala i opreme, lagano smo se zaputili prema Kaknju odakle ćemo i voziti turu. Nakon doručka u Žabljaku i kafice na benzinskoj pumpi Almy u Zenici brzo smo stigli u Kakanj. Benzinska pumpa HIFA bila je naše zborno mjesto, gdje smo imali već unaprijed obezbijeđen parking. Ovim putem se zahvaljujemo i ljubaznim radnicima HIFE koji su nas dočekali i koji su nam pripazili auta dok smo bili odsutni. Tu smo se raspakovali i pripremili za turu prema Bobovcu.

Nakon što smo se pripremili, lagano smo se uputili prema Kraljevoj Sutjesci. Kroz sam grad Kakanj, vozili smo biciklističkom stazom, što nam je bilo veoma drago, a zatim se odvojili i krenuli magistralnim putem. Put do Kraljeve Sutjeske smo vrlo brzo prešli. Kada smo stigli, napravili smo par slika ispred džamije Mehmed II el-Fatih i Franjevačkog samostana sv. Ivana. Tu smo malo odmorili i uživali u pogledu. Kada smo predahnuli, krenuli smo dalje, gdje nam se pridružio jedan lokalni pas, kojeg smo mi nazvali „Pujdo“ i koji nas je pratio sve do Bobovca. Pošto je krenula uzbrdica, i obzirom da je bilo vozača različite kondicione spreme sačekivali smo jedni druge i većinom se držali na okupu. Tako idući putem, naiđosmo na tunelčić pred kojim smo malo predahnuli i napravili par slika, a naš predsjednik Muris ne odolivši, morao se popeti biciklom i spustiti sa njega. Šta reći, osim, bravo majstore.

Nakon toga, nastavljamo pedalati dalje i nedugo poslije dolazimo na raskrsnicu, gdje se slikamo, odvajamo desno i makadamskim putem nastavljamo prema Bobovcu. Tako, vozeći se laganim tempom, nailazimo na izvor vode, kod kojeg odmaramo, te dopunjavamo naše boce sa vodom. Tu smo također napravili par slika, nakon čega smo nastavili dalje. Ubrzo dolazimo do vrha, odakle puca prelijep pogled na Bobobac. Tu se malo odmaramo, slikamo i krećemo dalje, odakle slijedi prelijep makadamski spust. Nakon spusta i prelijepog pogleda svi se zaustavljamo na raskrsnici prema Bobovcu, gdje onako svi nasmijani i veseli pravimo zajedničku sliku, sa uzdignutim biciklima na jednom točku. Odatle nastavljamo dalje i nakon još 2 kilometra pedalanja, dolazimo pred ulaz u Kraljevski Grad Bobovac. Još jedna zajednička slika i onda slijedi spust kamenom stazom prema Bobovcu.

Sam osjećaj, ulazak i pogled na Kraljevski Grad Bobovac bio je veličanstven. Kada smo došli na plato, napravili smo par slika, zatim sjeli da odmorimo, ručamo i uživamo u prelijepom kraljevskom ambijentu. Nakon odmora i ručka, uslijedilo je razgledanje sa domaćinom koji je svaki dan prisutan na Bobovcu i koji nas je ukratko upoznao sa istorijom grada Bobovca.

Poslije časa istorije, zahvalili smo se domaćinu na lijepom druženju, te krenuli na odličan spust planinarskom stazicom kroz bukovu šumu. Osim spusta, bilo je tu guranja i nošenja bicikala preko kamenja i gudura ali to nam nije predstavljalo problem jer, sve je to MTB. Poslije spusta, izašli smo na makadamski put prema Kraljevoj Sutjesci gdje smo malo odmorili i nastavili nazad prema Kaknju. Cijelim putem bili su osmijesi na licu a zadovljstvu nije bilo kraja.

Povratak kući prošao je kao i obično, lagan vožnja, razgovor i utisci o završenoj turi te planiranju  sljedeće. Uglavnom, maksimalno smo uživali i iskoristili prelijepu sunčanu nedjelju.

Lijep pozdrav i neka se okreće!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36